luni, 7 mai 2018

YR100BA "Cupa Napoca UUS - 2018"

 Luna Mai a debutat spectaculos, temperaturi de 26-28 grade, natura ne-a fermecat cu parfumul ei de flori, iar noi, radioamatorii pasionati de UUS, am stat cu gandul doar la prima iesire in portabil.
 In 2018, prima iesire a fost cu ocazia concursului Cupa Napoca, organizat de radioamatorii din Cluj.
Asa cum am stabilit la inceputul anului, am lucrat  impreuna cu YO8CLN- Ghita, folosind indicativul special YR100BA.
 Locul ales de Ghita pentru portabil, a fost in ton cu indicativul,  in Bucovina, Vf. Barnarel -1376m,qth locator KN27QI.


 Varful Barnarel este situat langa orasul Vatra Dornei, dar este inconjurat de alte varfuri care au  inaltimea peste 1800m. Locatia noastra din Muntii Calimani nu este accesibila, pe partea nordica a versantului este un strat de 1-2 m de zapada.

Zis si facut, sambata 05.mai, ora 15, impreuna cu YO8CLN, am plecat spre varful stabilit. Drumul este bun, insa  dificil.




Pe varf nu am fost singuri, vremea fiind  calduroasa, deja gospodarii locului(ciobanii....hi), sunt instalati cu oile la stana.





Locul este unul plin de istorie:

Vatra Dornei este declarat oraș al Imperiului Austro-Ungar la 17 decembrie 1907. Primul Război Mondial aduce luptele pe creasta munților din jurul orașului Vatra Dornei transformându-l pe acesta și stațiunea într-o fortăreață armată a austro-ungarilor. Staționarea trupelor la Vatra Dornei durează aproape doi ani, timp în care sunt distruse și orașul și stațiunea, dar după unirea Bucovinei cu Regatul României se pune problema refacerii și administrării băilor. În anul 1919 se formează un consorțiu care ia în arendă stabilimentele balneare pe termen de un an. Acțiunea se repetă în anii 1920, 1921 și 1922, dar condițiile de arendare sunt nefavorabile administratorului (Fondului Bisericesc) pentru că oferă arendașilor venituri uriașe în timp ce câștigul proprietarului este derizoriu. Ulterior, se stabilește printr-o licitație trecerea în administrarea aceluiași consorțiu a băilor pe termen de 20 de ani, dar câștigătorul licitației nu își îndeplinește obligațiile ci, dimpotrivă, inițiază câteva acțiuni pentru repudierea drepturilor Fondului Bisericesc. Litigiul se încheie prin intervenția ministrului agriculturii de atunci, prof. dr. Iancu Nistor, care determină Statul Român să permită Fondului Bisericesc exploatarea băilor în regie, oferindu-i trei milioane de lei avans pentru reabilitarea stabilimentelor și restaurarea daunelor aduse în timpul războiului.

Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Vatra_Dornei#Istoric








Relief: 

Vatra Dornei reprezintă o așezare depresionară tipic montană, fiind situată în partea de nord a Carpaților Orientali, la o altitudine medie de aproximativ 800 de metri. Orașul este dispus în Depresiunea Dornelor care are următoarele limite: Munții Rarău și Giumalău la nord-est (cu Vârful Bărnărel – 1.321 metri); Munții Călimani la sud (cu Vârful Dealu Negru – 1.302 metri) și Munții Suhard la nord (cu Vârful Runc – 1.149 metri). Geologia teritoriului este formată din șisturi cristaline (Munții Suhard, în partea de nord) și din roci de natură vulcanică (Munții Călimăni, în partea de sud).
https://ro.wikipedia.org/wiki/Vatra_Dornei#Istoric


Sambata 05.05.2017, ora 17 (local).

 Suntem pe varf, vremea tine cu noi, 17 grade, bate usor vantul, cerul partial innorat. Am inceput sa instalam tabara pentru portabil.

Conditii de lucru: 

TRX: ICOM IC - 275H, 100W
ANT: YAGI 4elemt 144Mhz.
Generator electric pe benzina.
Soft: O hartie rupta dintr-o agenda ...HI.





Antena....vorba lui YO8CLN -Ghita, o grebla buna pentru vanatoare de vulpi.... HI :)


Start in "Cupa Napoca UUS 2018"

Propagare buna, statii multe, banda destul de animata. YO8RHM si YO8DOI sunt pe baricade:


YO8RHM Video





YO8RHM


S56P





YO5LD


YU4ZZ





Sambata seara, am reusit sa pun in log statii din YO, S5, 9A, YU si UT. Semnale puternice de la: YO8RHM, YO8DOI, YO5LD, YO5TP, YO2LEA, YO2YA, YO5PLP/P, YU4ZZ, S57P, 9A4V si altii. Din pacate nu receptionez statii din YO4, YO6, YO3. Sunt placut surprins de semnalul lui George -YO8SAO/P, in Muntii Harghita.

La ora 20 ( local), am strans tot echipamentul si ne-am intors la Neagra - Sarului, unde am innoptat.

Duminica 06 mai, ora 08, dupa o mica repriza de ploaie, plecam spre Vf. Barnarel. Daca in prima seara am facut 20 qso-uri, acum ne-am propus sa dublam legaturile. Din pacate propagarea a fost in valuri. In log am mai pus 15 statii. Receptia a fost buna, aud cu usurinta statii din SP, OL, OM, dar antena noastra este modesta si nu i-am putut lucra.
M-am bucurat sa pot schimba un control cu YO2AMU, care era la 59++.

Total 35 qso-uri, ODX cred ca S59DEM, nu am facut logul si nu stiu.

O experienta frumoasa din inima Bucovinei, cu un indicativ special pentru Bucovina / YR100BA.

YR100BA op: YO8SSB si YO8CLN.

Imagini foto.....KN27QI
























Centenarul Unirii Bucovinei.... YR100BA;



"Istoria ramane cea mai frumoasa poveste, iar Unirea se construieste zi de zi"


Sursa: TVR




73 de YO8SSB!!!


Niciun comentariu: