luni, 13 februarie 2017

Pilon antena / YR8D

Anul 2017, aduce la A.S DORNA DX GRUP, un nou membru. Un membru inedit, robust, inalt de 20m, care promite  sa faca performanta. Dupa ce a stat un an de zile in pozitie orizontala, a crescut si de astazi 13.02.2017, sta in pozitie verticala. Este vorba de un pilon inalt de 20 metrii, care a fost proiectat pentru o antena yagi OB 16-5.  Chiar daca este ziua de 13, zi cu ghinion pentru unii, la noi a fost cu noroc.
YO8CLN - Ghita, impreuna cu YO8DAR - Vasile, s-au mobilizat impreuna cu o echipa de prieteni, care nu sunt radioamatori, dar sunt foarte priceputi si saritori in caz de nevoie. Zis si facut, in jur de ora 11, ne-am adunat la baza de concurs din Neagra- Sarului si am pregatit incet terenul pentru actiunea "pilon".
In prima faza ne-am dorit sa ridicam pilonul cu un troliu de la un tractor, insa nu am reusit, terenul era acoperit cu gheata si zapada. Imediat am pregatit planul b, mai simplu, dar nu radioamatoricesc " macaraua".



Am incercat in prima faza sa-l ridicam intr-o pozitie in care troliu de pe tractor sa nu fie foarte solicitat....insa ....nu am reusit sa facem mare lucru.




Ce-i drept si tractorul nostru era la fel de radioamatoricesc .....HI!!!




YO8CLN - Ghita, a luat decizia sa treaca la planul B, macaraua. Vatra - Dornei este un oras in care cladirile nu sunt mai inalte de 15 m, asa ca...am gasit o macara care stie doar 12,5tone. 



A durat mai mult pana soferul ( macaragiul), a calat utilajul pe pozitia de lucru. Odata pozitionata macaraua, totul a durat maxim 10 min.


Tot timpul cat am vazut macaraua m-am gandit la urmatorul cantec, celebru in anii 80, de actualitate acum in 2017.


Totul a decurs bine, noul membru A.S DORNA DX GRUP, este in pozitie verticala si asteapta ...... noua antena.
Antena este o alta poveste, care sper sa o scriu cat mai curand.




Cateva imagini video, realizate cu ocazia instalarii........













Imagini din timpul actiunii...... ;).



















Echipa pregatita de munca...care a si facut ceva treaba:

YO8DAR - Vasile
YO8BDQ - Stelica
YO8CLN - Ghita ..... si 11 prieteni.
si cel din urma.... YO8SSB!





La intoarcere spre casa, m-am bucurat de natura si aventura!





73 de YO8SSB!


Comentariu primit pe mail de la YO9HP - Alex.



Salut Lucian,

Nu stiu de ce nu pot sa trimit comentarii la blogul tau, cu toate ca sunt logat cu un cont Google.
Asa ca iti trimit cateva comentarii pe mail. Poti sa copiezi acest mesaj pe blog...

Felicitari pentru realizarile de la YR8D si viata lunga sponsorilor!!!

In legatura cu pilonul (sau pilonii) de la locatie, intrucat banuiesc ca activitatea principala este legata de concursurile HF, va sfatuiesc sa nu aveti retineri in a incarca pilonii cu cat mai multe antene directive. Sunt constient ca, la un moment dat, va exista interactiune (afectarea diagramei originale de radiatie) intre antenele apropiate, insa acesta este un compromis acceptabil, tinand cont ca veti castiga diversitate (in cazul in care decideti sa emiteti/receptionati) simultan pe doua directii preferentiale, sau veti castiga flexibilitate in diferite configuratii SO2R.
In amplasamentul propriu, eu aveam 4 antene Yagi pe 3 piloni. Din diverse motive, cu 2 ani in urma, am renuntat la un pilon si am instalat aceleasi 4 antene Yagi (3 rotative - 1 fixa) pe doi piloni, iar anul acesta intentionez sa mai instalez o antena Yagi fixa (sau cu rotire limitata - cca 60 grade - intrucat sunt restrictionat de pozitia ancorelor). Ideea ar fi, ca in benzile superioare, sa pot lucra SO2R, cu cate doua antene simultan pe doua directii diferite.
Iti trimit o poza a pilonului nr. 2 cu cele 3 antene, distantate la cca 3 m una sub alta).
Din varf spre baza:
- Ant 1: 2 el 30 m + 2 el 40 m (SP7GXV)
- Ant 2: Optibeam 11-5
- Ant 3: Mosley MP33W (3 el  20-15-10 m + 1 el 17+12 m) fixa, in consola, orientata spre 50 grade (UA-JA).

Pilonul nr. 1 are doar Optibeam 17-4, insa aici doresc sa mai instalez inca o antena pentru 20-15-10 m.

Sisteme de insumare a antenelor se gasesc la mai multi producatori, sau se pot construi...

Succes!

73, Alex YO9HP


Foto YO9HP










Niciun comentariu: